14 Şubat 2012 Salı

Cevizli Dutlu Kek...





Eskiden çerez dendi mi akla kuruyemiş gelirdi. Şimdi ise akla ilk gelen cipsler şekerler çikolatalar  ve bir yığın katkı maddeli ürünler. Çocuklarınıza kuruyemiş alışkanlığı kazandıramıyorsanız eğer onları en güzel sunum şekli kekler. Dut kurusu ve ceviz kuruyemişler içinde en faydalıları.. Tadında en ufak bi farklılık yok. Dutu ve cevizi rondoda çekip tamamen yok ettiğimiz için damağa gelen pütürlü kısım da ortadan kaldırılıyor. Çok seveceklerine eminim:))

Malzeme:

3 yumurta
2,5 türk kahvesi fincanı şeker
3 t. kahve fincanı un
1 çay bardağı zeytinyağı
1 t.kahve fincanı süt
1,5 çay bardağı dut kurusu (rondoda çekilmiş)
1 çay bardağı ceviz (rondoda çekilmiş)
Yarım çay kaşığı tarçın
kabartma tozu
vanilya


Yapılışı:

Yumurta,şeker ve vanilyayı çırparak köpürtüyoruz diğer malzemeleri katarak bir miktar daha çırpıyoruz ister muffin kağıtlarına isterseniz yağlanmış kek kalıbına dökebilirsiniz. Ben küçük porsiyonlar oluşturmak için muffin kağıtlarına az döktüm. Üzerine arzu ederseniz çikolata damlaları koyabilirsiniz. Önceden 160c de ısıtılmış fırında pişiriyoruz.

Afiyet olsun..
.




5 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..nefis olmuşlar..emeklerine sağlık..sevgiler

mimarasci dedi ki...

rondodan gecirme fikrini sevdim cunku benim oglusum kekin icinde agzina cikolatadan baska birsey gelirse direk yemeyei birakiyor. Du bi de ben bole deniyim:) Eline saglik cicim:)

Disalce dedi ki...

devrem süper olmuş bu.eline sağlık...dut kurusunu aslında pek tüketmiyorum ama faydalı gerçekten:)

Unknown dedi ki...

hosgeldin canim :-))

ekledim seni

banada buyur gel istersen...

ayça-mila dedi ki...

bu tarifi görür görmez denedim ve sonuç mükemmel üstüne de bol damla çikolata koydum hatta bir daha ki sefere içine ilave edicem çok yakıştırdım çikolatayı kenarından bi tadına bakıyım dedim ve sonuç baya bi yemişim :) teşekkür ederim size bu harika tarifle tanıştırdınız