6 Şubat 2012 Pazartesi

Ispanaklı Havuçlu Patatesli Vitaminli Kurabiye...




Her annenin muzdarip olduğu konulardan biri şudur: Anne konsantre olmuş iş yapmaya çalışırken evin küçüğü ayaklarına sarılıp ağlar:)) Gözünüzün önüne geldi dimi:) Evet kurabiyelerin tuhaf şekillerinden de anlaşıldığı üzere biz bugün öyleydik:))Siz bunu sakin bir gününüzde deneyin:)

Çocukların en sevdiği öğün muhakkak ki ikindi kahvaltısıdır. Benim de bugünkü cin fikir çalışmam kurabiye üzerine oldu. Konu çocuklar olunca herşeyi ikinci kez gözden geçirmek gerekebiliyor.  Kurabiyelerin çoğu genelde margarinle yapılırken ben bu tarifimde tereyağı ve zeytinyağı  kullanmaya özen gösterdim. Ve yine içine minik insanların yüzüne  bile bakmadıkları sebzelerden kullandım.Ispanak ve havuç maalesef kurabiyemize keskin bir yeşil ve kırmızı renk vermedi, içine gıda boyası kullanmaya da benim gözlüm razı gelmedi. Arzu ederseniz biraz tatlı toz kırmızı biber katabilirsiniz.




Malzeme:

125 gr. Tereyağı
1 çay bardağı zeytinyağı
4 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı sirke
1tatlı kaşığı tuz
1 kabartma tozu
alabildiğine un
2 tatlı kaşığı kakao (katmayabilirsiniz)
arzu ederseniz ceviz

Son derece nötr bi kurabiye . arzu ederseniz üzerine piştikten sonra pudra şekeri serpebilrisiniz.. ya da şekeri hamurun içine biraz fazla katabilrisiniz..
sebzeler:
1 avuç kadar haşlanmış suyu sıkılmış çok ince kıyılmış ıspanak
1 haşlanmış püre haline getirilmiş küçük havuç
1 haşlanmış püre haline getirilmiş minik patates
2 tatlı kaşığı kakao


Yapılışı:

Hamur malzemesini yoğurup 4 parçaya ayırıyoruz.Birine ıspanağı, birine havucu, birine patatesi diğerine kakaoyu karıştırıp istediğimiz şekli veriyoruz. 170 derece fırında pembelesinceye kadar pişiriyoruz..

Afiyet olsun...

5 yorum:

Sedodan lezzetli tarifler dedi ki...

Zerrinim çocuklar için ideal bir kurabiye olmuş:)ellerine sağlık canısı:)

zerrin-misss dedi ki...

Özlemim, tuzlu bir kurabiye galiba değil mi? Nötr gibi.. Kakao ve tuzu bir arada dşünemedim de.. Veletler seviyosa yapıcaz el mecbur :))

öpüyorum yanaklarından

O tabak bitecek dedi ki...

Zerrinim evet nötr bi tat. Nasıl tarif edeyim sana heh kandil simidi gibi:)) ister reçele ban ister ayranla ye:)

Disalce dedi ki...

ben yorum yazmıştımya nereye gitmiş....canım harika görünüyo....renkler bence çok hoş ..ellerine sağlık..

hanife dedi ki...

Eline sağlk arkadaşım kurabiyede bloğunda çok güzel..
Benim oğlanlar büyüdü çok şükür sakin kafayla deneyebilirim kurabiyeleri..